Nauka Technika Åšwiat
Wys�ano dnia 28-05-2005 o godz. 12:18:51 przez pala2 459
Wys�ano dnia 28-05-2005 o godz. 12:18:51 przez pala2 459
Sid Meier zaprezentował podczas targów E3 nową odsłonę kultowej gry Civilization, którą śmiało możemy uznać za jedną z najważniejszych tytułów z gatunku strategii w historii branży. |
Żyzne gleby, bujne lasy, czyste wody rzek i jezior, nieliczne osady ludzkie - taki jest punkt wyjścia scenariusza jednej z najbardziej fascynujących gier komputerowych. Zaczynasz w roku 4000 p.n.e jako przywódca małego plemienia. Tylko od Ciebie zależy,czy rozwinie się ono w cywilizacje, która będzie miała znaczący wpływ na losy naszej planety. Civilization oprócz niewątpliwej satysfakcji, jaką jest posiadanie władzy absolutnej nakłada na Ciebie bardzo dużo obowiązków. Na Twojej głowie będzie cala polityka gospodarcza, społeczna, naukowa i militarna państwa. Będziesz mógł wyznaczać miejsca pod budowę miast, decydować o kierunku ich rozwoju, a nawet o tym, jakie budowle w nich powstaną. Tworzył drogi, linie kolejowe, wytyczał szlaki handlowe, karczował lasy, meliorował pola.
Przez cały czas musisz dbać o bezpieczeństwo swoich poddanych, unowocześniać armię, prowadzić politykę zagraniczną, dowodzić wojskiem,kierować rozwojem nauki. Do Ciebie będzie należało zarządzanie finansami, planowanie budżetu, kontrola nastrojów społecznych. Będziesz odkrywał nowe lądy, wyznaczał kierunki ekspansji, prowadził wojny, zajmował się zanieczyszczeniami środowiska i utylizacją odpadów... To oczywiście nie wszystko, nie sposób opisać wszystkich czynności i zależności występujacych w Civilization. Dróg do osiągniecia powodzenia jest w niej tyle, ilu jest grających. Właśnie ta mnogość opcji, wielotorowość akcji i ciekawa tematyka w połączeniu z niezbyt skomplikowaną obsługą sprawiła, iż odniosła ona olbrzymi sukces.
Przede wszystkim nowa odsłona serii niesie za sobą rozbudowany tryb multiplayer, pozwalający konfrontować ze sobą cywilizacje tworzone przez graczy z całego świata. Z nowinek warto wspomnieć o opcji Team Play, gdzie dwóch graczy będzie dzielić się zdobytymi technologiami i nawzajem wspierać. Autorzy obiecują jeszcze bardziej intuicyjny i wygodniejszy niż kiedykolwiek interfejs, stworzony by zadowolić zarówno zaprzysiężonych miłośników strategii RTS, jak i osoby sięgające po tytuł Sida Meiera po raz pierwszy.
Developerzy znacznie zmodyfikowali standardowe drzewko rozwoju, wprowadzając nowe wynalazki techniczne i rozwiązania, które stanowić będą powiew świeżości dla wszystkich weteranów serii. Zapowiedziano więcej jednostek militarnych i znacznie zwiększono wpływ czynników środowiskowych i ukształtowania terenu na sukces w bitwie. Innym usprawnieniem jest specjalna punktacja za wspieranie artystów, ambitnych przedsiębiorców i ludzi nauki. W zamian za uzyskane bonusy możesz uzyskać dodatkowe wynalazki, rozpocząć Złotą Erę w rozwoju cywilizacji, oraz masę innych usprawnień.
W grze istnieje siedem podstawowych religii, które mogą zostać nabyte w ten sam sposób, jak zwykłe technologie. Inwestowanie w rozwój duchowy uczyni twoich poddanych szczęśliwszymi, oraz pomnoży bogactwo cywilizacji.
Gdy będziesz odkrywał nowe technologie, dostępne się staną specjalne opcje "społeczne" - będziesz wpływał na ustrój swojego państwa i podejmował wiele ważnych decyzji, jak choćby legalizacje lub zakaz stosowania taniej, niewolniczej siły roboczej. Autorzy wspominają również o łatwym w obsłudze edytorze, pozwalającym samodzielnie dokonać różnych modyfikacji.
Civilization ma trafić na półki sklepowe jeszcze w tym roku, w wersji na komputery PC.
Przez cały czas musisz dbać o bezpieczeństwo swoich poddanych, unowocześniać armię, prowadzić politykę zagraniczną, dowodzić wojskiem,kierować rozwojem nauki. Do Ciebie będzie należało zarządzanie finansami, planowanie budżetu, kontrola nastrojów społecznych. Będziesz odkrywał nowe lądy, wyznaczał kierunki ekspansji, prowadził wojny, zajmował się zanieczyszczeniami środowiska i utylizacją odpadów... To oczywiście nie wszystko, nie sposób opisać wszystkich czynności i zależności występujacych w Civilization. Dróg do osiągniecia powodzenia jest w niej tyle, ilu jest grających. Właśnie ta mnogość opcji, wielotorowość akcji i ciekawa tematyka w połączeniu z niezbyt skomplikowaną obsługą sprawiła, iż odniosła ona olbrzymi sukces.
Przede wszystkim nowa odsłona serii niesie za sobą rozbudowany tryb multiplayer, pozwalający konfrontować ze sobą cywilizacje tworzone przez graczy z całego świata. Z nowinek warto wspomnieć o opcji Team Play, gdzie dwóch graczy będzie dzielić się zdobytymi technologiami i nawzajem wspierać. Autorzy obiecują jeszcze bardziej intuicyjny i wygodniejszy niż kiedykolwiek interfejs, stworzony by zadowolić zarówno zaprzysiężonych miłośników strategii RTS, jak i osoby sięgające po tytuł Sida Meiera po raz pierwszy.
Developerzy znacznie zmodyfikowali standardowe drzewko rozwoju, wprowadzając nowe wynalazki techniczne i rozwiązania, które stanowić będą powiew świeżości dla wszystkich weteranów serii. Zapowiedziano więcej jednostek militarnych i znacznie zwiększono wpływ czynników środowiskowych i ukształtowania terenu na sukces w bitwie. Innym usprawnieniem jest specjalna punktacja za wspieranie artystów, ambitnych przedsiębiorców i ludzi nauki. W zamian za uzyskane bonusy możesz uzyskać dodatkowe wynalazki, rozpocząć Złotą Erę w rozwoju cywilizacji, oraz masę innych usprawnień.
W grze istnieje siedem podstawowych religii, które mogą zostać nabyte w ten sam sposób, jak zwykłe technologie. Inwestowanie w rozwój duchowy uczyni twoich poddanych szczęśliwszymi, oraz pomnoży bogactwo cywilizacji.
Gdy będziesz odkrywał nowe technologie, dostępne się staną specjalne opcje "społeczne" - będziesz wpływał na ustrój swojego państwa i podejmował wiele ważnych decyzji, jak choćby legalizacje lub zakaz stosowania taniej, niewolniczej siły roboczej. Autorzy wspominają również o łatwym w obsłudze edytorze, pozwalającym samodzielnie dokonać różnych modyfikacji.
Civilization ma trafić na półki sklepowe jeszcze w tym roku, w wersji na komputery PC.
onet.pl
Komentarze |