Kielce v.0.8

Internet
Największy turniej gier komputerowych na świecie

 drukuj stron�
Internet Åšwiat
Wys�ano dnia 27-06-2006 o godz. 12:00:00 przez pala2 1400

Rozpoczęły się polskie eliminacje do największego na świecie turnieju gier komputerowych - World Cyber Games 2006. W zeszłorocznej edycji WCG wzięło udział około 1,25 mln graczy z całego świata - poinformowali organizatorzy polskich eliminacji na konferencji prasowej.

W WCG 2006 mają uczestniczyć gracze z 70 krajów z 6 kontynentów. Uczestnicy polskich eliminacji muszą zarejestrować się na polskiej stronie WCG, gdzie otrzymają indywidualne loginy i dostęp do internetowego systemu zarządzania rozgrywkami.

Eliminacje w rozgrywkach online w 5 grach turniejowych: FIFA 06, Need for Speed: Most Wanted, Starcraft: Broodwar, Warcraft III: The Frozen Throne i Counter-Strike 1.6 zaczynają się na początku lipca i będą trwać dwa miesiące. Najlepsi gracze spotkają się na warszawskim turnieju finałowym 9 września, gdzie grać będą o prawo startu w światowym finale World Cyber Games. Odbędzie się on w dniach 18-22 października w Monza, we Włoszech. Pula nagród w rozgrywce finałowej wynosi 500 tys. USD.

Jak poinformował organizator polskiej edycji World Cyber Games 2006, gracze uczestniczący w imprezie będą podpisywali petycję kierowaną do Ministra Sportu Tomasza Lipca. Wnoszą w niej o uznanie e-gamingu czyli gier komputerowych, za oficjalną dyscyplinę sportu w rozumieniu Ustawy o Kulturze fizycznej z 18 stycznia 1996. Według petycji "gry elektroniczne kształtują refleks i uczą logicznego myślenia często znacznie lepiej, niż inne, oficjalnie uznane dyscypliny sportu". Grupa aktywnych graczy komputerowych, jak twierdzą autorzy petycji, na polskim rynku liczy obecnie około 2,5 mln osób; 5 mln - to gracze okazjonalni.

Ani w Europie, ani w USA e-gaming nie istnieje obecnie jako oficjalna dyscyplina sportu; jednak najlepsze drużyny w grach online nazywane klanami pozyskują już sponsorów, zwłaszcza spośród firm, elektronicznych i kierujących swoje produkty do młodszych odbiorców. Największą popularność e-gaming ma w Azji, gdzie tylko na rynku południowokoreańskim liczba aktywnych graczy przekracza 10 mln, zaś najlepsi gracze online mają własne kontrakty sponsorskie, podobnie jako sportowcy.




Komentarze

Error connecting to mysql