Muzyka Polska Muzyka
Wys�ano dnia 08-07-2008 o godz. 11:16:31 przez much 6653
Wys�ano dnia 08-07-2008 o godz. 11:16:31 przez much 6653
Artyści z trzynastu krajów wystąpią w połowie sierpnia 2008 na największym w kraju święcie muzyki reggae - Ostróda Reggae Festiwal. |
Tradycyjnie pod koniec wakacji, Ostróda staje się muzyczną „stolicą reggae”, a teren Festiwalu zamienia się w reggae miasteczko, gdzie od rana do rana trwa wielka letnia zabawa. Muzyka reggae to nie tylko wspaniałe, taneczne rytmy i świetna zabawa ale również ideologia miłości, jedności i pokoju. Stanowi najbardziej charakterystyczny gatunek muzyki jamajskiej, której historia sięga ponad 400 lat wstecz do wczesnych czasów afrykańskiego niewolnictwa. Wieloletnia tradycja muzyki reggae, zaangażowany przekaz oraz znakomity dobór wykonawców gwarantują, że Festiwal staje się niepowtarzalnym przeżyciem kulturalno – duchowym i na długo pozostaje w pamięci jego uczestników.
Ostróda Reggae Festiwal zapowiada się w tym roku imponująco. 4 dni koncertów na 5 scenach. Codziennie ponad 15 godzin muzyki na żywo. W tym roku zobaczymy i usłyszymy międzynarodowe gwiazdy tego nurtu muzycznego.
Program festiwalu:
RED STAGE
14.08 /czwartek
25 YEARS OF DAAB /PL/
GEDEON JERUBBAAL /PL/
BAKSHISH /PL/
IZRAEL /PL/
JAFIA NAMUEL /PL/
PARALIŻ BAND /PL/
NATANAEL /PL/
15.08 /piątek
IJAHMAN LEVI /JAM/
VAVAMUFFIN /PL/
TERRAKOTA /POR/
FULL FOCUS PRODUCTIONS /SE/
LION VIBRATIONS /PL/
NEFRE /PL/
16.08 /sobota
MAX ROMEO & CHARMAX BAND /JAM/
ALBOROSIE & SHANG YENG CLAN feat. SPIRITUAL /JAM/
UNITED FLAVOUR feat. BIG FAMILI /CZ/FR/
DANAKIL feat. GENERAL LEVY /FR/GB/
GORGON MASSIVE /NL/
KONKURS MŁODYCH ZESPOŁÓW
17.08 /niedziela
NO MORE BABYLON feat. EARL 16 & U-BROWN /FR/JAM/
OMAR PERRY & HOMEGROWN BAND /JAM/
JAHCOUSTIX & DUBIOS NEIGHBOURHOOD /DE/
FRANZISKA /IT/
JAH DIVISION /RUS/
SEDATIVA /PL/
YELLOW SOUND SYSTEM STAGE
INSIDE STAGE:
ROOTS REVIVAL SOUND SYSTEM & FRIENDS /PL/
OUTSIDE STAGE:
RUB PULSE MOVEMENT SOUND SYSTEM STAGE /PL/
Baza soundsystemowo-namiotowo-kramikowa :
RUB PULSE , RAS BASS, ROOTS MUSIC PROMOTION, NUFF RISPEKT, SIモDEMKI
LAKE PLATFORM STAGE:
7 MOUNTAIN /DE/
GREEN SOUND SYSTEM STAGE
14.08 /czwartek- POLISH CREWS DAY
LOVE SEN-C MUSIC /PL/
EAST WEST SOUND /PL/
SINGLEDREAD /PL/
ECHO TM – KADUBRA /PL/
SOUNDZ OF FREEDOM /PL/
JAM VIBEZ /PL/
15.08 /piątek- JUNGLE / RAGGA JUNGLE/ DUBSTEP Stage hosted by Respecta Kru
R.COLA /ROYAL CROWN /CAN/ feat. PLAYAMAN /PL/
RESPECTA KRU feat CHEEBA/PL/
TRICKY D /TRICKY TUNES /DE/
PARTIZANS KRU /PL/
R33IC4SH & JUNIOR STRESS /PL/
DJ BEEZEE & DJ DIA /PL/
16.08 /sobota- ROOTS & DANCEHALL DAY
NEKSWAN /FR/
DJ BABYLON ROCKER feat. MISSY M /CZ/
PANKRACY SOUND /PL/
RAS CRICKET & DIEGO JAH & E.C.U. /SE/
7 MOUNTAIN /DE/
IRELAND SOUND /DE/
17.08 /niedziela- BIRTHDAY 27 PABLO & TISZTELET
ONE LOVE /IT/
POW POW /DE/
KINGSTONE SOUND /DE/
LEXO /POR/ & 27 PABLO /IRL/PL/
Urodzinowy Showcase 27 PABLO /IR/PL/
DJ LEO /PL/GB/
ZJEDNOCZENIE /PL/
SINGLEDREAD /PL/
OBORA REKORDS /PL/
BASS MEDIUM /BABEL LABEL /PL/
TISZTELET /PL/
RASS BASS /PL/
Również w tym roku odbędzie się konkurs młodych kapel, który oceniać będzie jury pod przewodnictwem Włodzimierza Kleszcza, znanego i cenionego dziennikarza, organizatora koncertów i niestrudzonego propagatora muzyki reggae. Zwycięski zespół otrzymuje nagrody pieniężne ufundowane przez Burmistrza Miasta Ostróda i Positive Music Promotion, oraz możliwość nagrania materiału na singiel w Studio Radioaktywni w Częstochowie i wydanie go poprzez czasopismo Free Colours.
W roku obecnym organizatorzy postanowili zjednoczyć większość wykonawców i zaprosić ich do nagrania swojej wersji „Positive Riddim”. Jest to precedens w skali światowej, jeszcze na żadnym festiwalu reggae nie produkowano własnych dubplate’ów do riddimu festiwalowego. Earl 16, No More Babylon, Omar Perry, Big Famili, United Flavour, General Levy, Full Focus Productions, Franziska, Habakuk, Bakshish, Positive oraz Mercedes śpiewają piękne piosenki o najbardziej prestiżowym festiwalu reggae w Polsce.
Podobnie ja w latach poprzednich koncerty będą się odbywać na czterech scenach na terenie miasteczka festiwalowego oraz dodatkowo na molo, gdzie w godzinach popołudniowych będą grały sound- systemy. Na terenie miasteczka festiwalowego działać będzie również w tym roku znacznie większa baza gastronomiczno- handlowa. W związku z olbrzymią frekwencją podczas zeszłorocznej edycji festiwalu organizatorzy postanowili powiększyć miasteczko namiotowe na terenie jednostki oraz ograniczyć wstęp na festiwalowe pole wyłącznie osobom, które zakupią karnet w przedsprzedaży. Dla tych, którzy nie dostaną się na pole festiwalowe oraz dla bardziej wymagających, polecamy szeroki wybór miejsc noclegowych na terenie miasta.
Więcej informacji na oficjalnej stronie miasta.
www.ostroda.pl
www.mazury–zachodnie.pl
Gościnna Ostróda zmienia swój wizerunek- budowane są nowe hotele, restauracje, powstaje wyciąg dla narciarzy wodnych oraz tor kajakowy! Niebawem Ostróda stanie się najnowocześniejszym w Polsce ośrodkiem turystycznym.
Ostróda Reggae Festiwal to znana i ceniona w Polsce impreza, mająca na celu prezentację tego, co w reggae najlepsze. Jest to najbardziej kultowy festiwal tego gatunku muzyki w naszym kraju. Miejscem festiwalowych występów są stare pruskie koszary, które w latach komuny służyły Wojsku Polskiemu. Teraz nieczynne, stały się doskonałym miejscem
wydarzeń kulturalnych. Wspaniali wykonawcy z całego świata oraz najlepsze polskie kapele występujące na scenie festiwalu sprawiają, że Ostróda Reggae Festiwal wyrósł na jedna z większych i ciekawszych imprez reggae na świecie!
Zeszłoroczna edycja Ostróda Reggae Festiwal stała się największym świętem muzyki reggae w Polsce. Przez cztery dni na terenie dawnej jednostki Wojskowej ok. 20 000 fanów wzięło udział w kultowym wydarzeniu. Pod względem artystycznym sierpniowy festiwal był niewątpliwie imponujący! W zeszłym roku organizatorzy postawili na gwiazdy, stąd obecność czołówki tej sceny muzycznej, którą reprezentował kultowy Misty in Roots, Yellowman, Dub Incorporation oraz Lone Ranger. Ponadto wystąpiła cała polska czołówka sceny reggae a największym wydarzeniem był jubileuszowy koncert z okazji 25-lecia grupy Bakshish. Lider Bakshish – Jarek „Jarex” Kowalczyk otrzymał puchar za indywidualność z rąk Honorowego Patrona Festiwalu – Pani Marii Dembowskiej, Honorowego Konsula Jamajki.
W ciągu czterech dni, na trzech scenach oraz na olbrzymim ekranie wizyjnym, fani reggae zobaczyli i usłyszeli ponad 50 zespołów z Polski, Europy i świata. Ponadto w części konkursowej wystąpił: Świadomość /PL/, Pajujo /PL/, Industrial Forest /PL/, Lars /PL/, Raggafaya /PL/, z których to dwa ostatnie okazały się laureatami i zwycięzcami nagród pieniężnych ufundowanych przez Burmistrza Miasta Ostródy oraz agencję Positive Music Promotion – organizatora festiwalu. Z kolei nagranie zasponsorowało „Studio Radioaktywni” z Częstochowy, a wydanie płyty czasopismo „Free Colours”.
W latach poprzednich na festiwalu wystąpiła cała polska czołówka sceny reggae, min. Izrael-Magnetosfera, Bakshish, Habakuk, Maleo Reggae Rockers, Indios Bravos, Vavamuffin, Polish Stars, Jafia Namuel oraz goście z zagranicy, min: Steel Pulse, Yellow Umbrella, Twinkle Brothers, Over Proof Sound System, Love Grocer, Man Soul Jah, Daddy Teacha, Big Famili, Abbasi All Stars, Nucleus Roots, Manipulators, Radikal Dub Kolektiv. Zaufanie publiczności zostało ukoronowane przyznaniem 1 miejsca w plebiscycie organizowanym przez znane polskie pismo reggae „Free Coulors”, w kategorii „muzyczne wydarzenie 2005, 2006 oraz 2007 roku w Polsce”, a jego organizator Piotr „Piter” Kolaj zwyciężył w kategorii „postać 2005 roku w Polsce”. Honorowy Patronat na Festiwalem objął Konsul Honorowy Jamajki w Polsce, Pani Maria Dembowska, co świadczy o wielkim prestiżu imprezy.
Organizatorzy planują również mecz piłki nożnej: Artyści kontra Dziennikarze, gdzie w nietypowej roli piłkarzy zobaczymy ludzi sztuki, kultury i sceny. Działać będzie również Kino Festiwalowe, gdzie w przyjemnej atmosferze zaproponujemy ciekawe filmy, wideoklipy i koncerty. Na terenie miasteczka festiwalowego znajduje się pole namiotowe – bezpłatne i dostępne wyłącznie dla osób posiadających karnet zakupiony w przedsprzedaży, wyposażone w wystarczającą ilość sanitariatów oraz pryszniców, dla bardziej wymagających polecamy szeroki wybór miejsc noclegowych na terenie miasta.
Ceny karnetów w przedsprzedaży:
Karnety na 4 dni festiwalu w przedsprzedaży będziecie mogli kupić wyłącznie w sieci
TICKETONLINE (www.ticketonline.pl ).
do dnia 31 maja 2008: 100 pln
do dnia 30 czerwca 2008: 110 pln
do dnia 10 sierpnia 2008: 120 pln
Ceny karnetów w dniu rozpoczęcia festiwalu:
14 sierpnia 2008: 120 pln /karnet na czwartek, piątek, sobota, niedziela/
15 sierpnia 2008: 100 pln /karnet na piątek, sobota, niedziela/
16 sierpnia 2008: 70 pln /karnet na sobota, niedziela/
17 sierpnia 2008: 40 pln /karnet na niedzielę/
Organizatorzy nie prowadzą sprzedaży biletów jednodniowych.
Strona festiwalowa:
www.positive.pl/festiwal
www.myspace.com/ostrodareggaefestival
www.reggae.ostroda.pl
organizatorzy:
Positive Music Promotion: Piotr Kolaj - dyrektor festiwalu
www.positive.pl
Biuro Promocji Miasta: Artur Munje- dyrektor biura organizacyjnego
www.ostroda.pl
współraca medialna:
Bursztynowe Oko: Magda Kunicka-Paszkiewicz-public relations
www.bursztynoweoko.com.pl
patroni medialni:
TVP 3, 4 Fun TV , Gazeta Wyborcza, Allegro, Aktivist, Polskie Radio Olsztyn, Radio UWM.FM, Interia, Free Colours, Independent, Reggaenet, Rasta Roots Reggae, Radioaktywne.pl, OstrodaOnline.pl.
W miasteczku Festiwalowym, na przedstawicieli mediów czekać będzie profesjonalnie przygotowane Biuro Prasowe Festiwalu, w którym poza potężną dawką informacji każdy z dziennikarzy będzie mógł odpocząć od festiwalowego zgiełku i odprężyć przy dobrym napoju. Dziennikarzy zainteresowanych akredytacjami prosimy o kontakt mailowy:
bursztynoweoko@op.pl.
Zapraszamy wszystkich na tą niesamowitą imprezę, która na pewno na długo pozostanie w pamięci uczestników. Ostróda Reggae Festiwal najlepszą propozycją na wakacje!!!
MAX ROMEO & CHARMAX BAND /JAM/
Urodził się 22 listopada 1947 roku na Jamajce. W Wieku 14 lat opuścił dom znajdując prace na plantacji cukru. Prawdopodobnie został by tam długo, gdyby nie wygrał lokalnego konkursu talentów. W wieku 18 lat Romeo z szeroko pojętym optymizmem młodzieńca wyruszył do Kingston, zdeterminowany na jeden cel: by zostać gwiazda! Na jego drodze pojawia się dwóch równie obiecujących artystów: Kenneth Knight i Lloyd Shakespeare i w tym momencie rodzi się Emotions. Debiutują w 1966r. „(Buy You) A Rainbow”, który staje się natychmiastowym hitem.
W 1968r. Max Romeo rozpoczyna solową karierę. Pracując z producentem Bunny Lee, młoda gwiazda nagrywa kilka miłosnych ballad i słodkich singli, lecz żaden z nich nie wzrusza list przebojów. Romeo powraca wiec do Emotions, jednocześnie formując Happy Boys, z którymi również nagrywał ( zespół ostatecznie przekształcił się w Upsetters )... Istotny moment w jego karierze, to czas kiedy zdecydował się napisać nowy tekst do riddimu Derricka Morgana „Hold You Jack”, przekazał go Lee Perry'emu. Morgan był zachwycony, lecz nie zadawalały go ścieżki wokalne oraz próby z wieloma piosenkarzami. Za namową producenta Max Romeo decyduje się zaśpiewać i jak się okazało był to strzał w '10'. Pojawił się „Wet Dream”, który stał się natychmiastowym hitem na Jamajce! Mimo tego, iż numer nie sięgnął szczytu list przebojów, był tak wyrazisty, za nawet Brytyjczycy nie mieli trudności by wczuć się w jego treść. W 1990r. Po wielkim sukcesie „Wet Dream”, którego dawcą był Romeo, powstał mini movement singli w tym klimacie, który kulminował z fenomenalnym sukcesem miejscowego talentu Jugde Dread'a.
Tymczasem Max Romeo powziął się wylansowania swojej własnej etykietki (Romax) i sound systemu, lecz niestety zakończyło się to niepowodzeniem. Powrócił wiec do współpracy z Bynny'm Lee i nagrywając zlepki singli bazujących na klasycznych riddimach rocksteady producenta. Najbardziej intrygujący był „Watch this Sound”, ponieważ zawierał zaplecze rocksteady ze słowami klasycznego „For What Its Worth” Buffalo Springfield. Romeo odcinając się od jamajskich producentów min. Winstona Riley’a, Sonii Pottinger, Alvina Ranglina, zaczął tworzyć bardziej rootsowe numery. Jednym z nich był fenomenalny 'Beardman Feats' we współpracy z Niny Holness, oraz „Coming of Jah” i „Babylon Burning”, którego współtwórcą był Lee Perry. „Babylon Burning” i jego apokaliptyczny vibe szybko wrodził się w Rastafarianizm równorzędnie na całej Jamajce, która tego czasu pochłonięta była wyborami rządowymi 1972r. W tym czasie Max Romeo wydał wiele politycznych singli min. „Press along Joshua”, który krył w sobie przesłanie wsparcia dla Michael'a Manley'a- głowy opozycji, oraz „Pharaoh”, który emanuje niechęcią do Shearera. Jednakże najbardziej zarażającym swoim politycznym przesłaniem był cover utworu Derrick'a Morgana „Let the power fall on I”, PNP wybrała go na hymn swojej partii, a sam Romeo przyłączył się do kampanii z innymi artystami min. Bobem Marleyem.
W 1972r. Romeo wydał swój ostateczny numer polityczny „No Joshua No”,gdzie artysta delikatnie zasugerował zwycięskiej partii PNP jaka odpowiedzialność na nich teraz ciąży wobec biedoty jamajskiej. Manley już jako premier rządu wziął sobie ten utwór głęboko do serca i rozpoczął serie pozytywnych reform kraju. Od tamtego czasu Max Romeo wycofał się ze sceny politycznej i zajął się dewocjonalną tematyką. W 1975r. pojawia się „Revelation Time”, który zawiera w sobie głęboko gospelowo zainspirowane utwory. Jednak kolejne chaotyczne wydarzenia na Jamajce wprowadziły Romeo w kompilacji z Lee Perry'm ponownie w polityczną świadomość jego utwór. Nadwyrężona ekonomicznie Jamajka szybko przyjęła sobie do serca bogate przesłanie „Sipple out Deh”, „One Step Forward”, „Chase the Devil” oraz rewolucyjne brzmienie „Three Blind Mice”. To był moment, kiedy Island podpisała kontrakt z Romeo, który zaowocował wydaniem „War In a Babylon”, który wywołał ten sam oddźwięk w świadomości Brytyjczyków, co mieszkańców Jamajki. War In a Babylon był mistrzowskim kawałkiem w jego karierze, jak również stał się perełka producencka Lee Perry'ego. Jednak tragicznie dla odbiorców sceny muzycznej obaj artyści zrezygnowali ze współpracy wskutek nieporozumień. Max Romeo wydał samodzielnie album „Reconstruction”, lecz mimo wszystko czuł się niepewnie. Artysta sam odczuł, że nie było to owocne działanie.
W 1978r. wyemigrował do Nowego Jorku, współpracował i występował w broadwayowskim musicalu reggae. W 1981r. Keith Richard współprodukuje jego album 'Holding out my love to You', na którym można usłyszeć riddimy Sly & Robbie. Trzy lata później pojawia się najlepszy album dekady Max Romeo „Meets Oven Gray at King Tubby's Studio”. W 1990 powraca na Jamajkę i zaczyna regularnie koncertować wydając „The many moods of Max Romeo”, kompilacje utwór z lat 1967-1973. Romeo znów zaczął się liczyć na scenie brytyjskiej. Sukces albumu zachęcił Maxa do grania w Wielkiej Brytanii, gdzie miał szanse spotkać na swej drodze Jah Shaka. „Far I Captain Of My Ship” i „Our Rights” wydane w 1992r. przybliżyły go do sławy z lat 70', lecz na piedestał wzniósł się ponownie dzięki „Cross Of The Gun” z 95'. Dwa lata później ujrzał światło „Selassie I Forever”, którego sound mocno przyprawili Mafia & Fluxy specjalizujący się w elektronicznym brzmieniu. W kolejnym roku pojawia się kompilacja „Pray for me the best of 1967-1973”, która doskonale komplementowała dorobek jego twórczości.
Max Romeo to artysta, który podczas swojej muzycznej wędrówki miał szanse współpracować z wieloma wybitnymi muzykami i producentami, co nadało jego twórczości różnorodność i wyjątkowość.
www.myspace.com/charmaxmuzic
IJAHMAN LEVI /JAM/
W efekcie dorastania w dwóch tak różnych środowiskach jak korzenne otoczenie jego rodzinnej Jamajki oraz zróżnicowana kulturalnie i kosmopolitycznie Anglia, muzyka IJahMana rzuca wyzwanie granicom i wąskim definicjom. Omijając sztuczki marketingowe, jego twórczość dotyka uczuć duchowych, miłości i człowieczeństwa.
IJahman Levi urodził się w Manchester na Jamajce 19 lipca 1946 roku. Jego prawdziwe imię to Trevor Sutherland. W wieku 12 lat nagrał swój pierwszy utwór dla producenta Duke’a Reid’a w 1963 roku. W 1962 roku państwo Sutherland kupili posiadłość w Anglii. Reszta rodziny przybyła tam w rok później. Tam też młody Trevor podejmował się różnych zajęć próbując odnaleźć swoje powołanie. W 1964 roku kupił gitarę i postanowił nauczyć się na niej grać. Jego pierwszy utwór został nagrany jeszcze na Jamajce w 1963 roku – Red Eyes People – wyprodukowany został pod okiem Stranjah Cole’a i Duke’a Ried’a. Jako młodzian w Anglii stworzył swój pierwszy zespół – Vibrations, w którym był wokalistą. Dzieli scenę w ‘Q Club’ z takimi artystami jak Wilson Peckett czy Billy Stewart.
Po rozwiązaniu się Vibrations stworzył kolejną grupę – Youth and Rudie and the Stell Shock Show – do 1966 roku koncertowali na całym kontynencie. W tamtym okresie IJahman występował pod pseudonimem The Youth. W latach 1967 – 1969 jako The Youth – Trevor nagrywał dla kilku dużych firm, czego efektem było nagranie dwóćh singli. Jednego dla Polydor i jednego dla Decca. W tym okresie bardzo aktywnie pojawiał się na scenach wielu klub w całej Anglii. W 1970 roku Trevor popadł w konflikt z prawem i został skazany na trzy lata więzienia. W więzieniu zmienił swój przydomek z ‘The Youth’ na ‘IJahman Levi’ i napisał utwór ‘Jah Heavy Load’. W 1974 roku został zwolniony z więzienia. Jednakże w tym czasie jego Ŝona – Miss Beverley wraz z rodziną opuściła go. Bez rodziny, do której mógłby się zwrócić, trafił na ulicę gdzie znalazł schronienie w domu Rastafari na St. Agnes Place – głównej siedziby Dwunastu Plemion (Twelve Tribes) – gdzie zaczął studiować Biblię. W 1975 roku nagrał swój sztandarowy utwór ‘Jah Heavy Load’ dla Concerte Jungle w wytwórni Dip, Records, którego sam był producentem.
Następnie Les Parmer, który w tym okresie pracował dla Island Record zapytał IJahMan’a czy użyczy swojego głosu przy nagrywaniu albumu Rico Rodriguesa ‘Man From Warika’ co z kolei zwróciło uwagę Chris’a Blackwell’a który zaoferował IJahMan’owi kontrakt na wyprodukowanie dwóch albumów, był rok 1976. W 1977 roku IJahMan pojechał na Jamajkę w celu znalezienia producenta i odnalazł Mr. Geoffrey’a Chung’a z którym wyprodukował zdecydowanie dwa najlepsze albumy ‘Haile I Hymn’ i „Are We A Warrior’ dla Island Records. Albumy zostały wydane w 1978 i 1979 roku zdobywając międzynarodowy rozgłos. IJahMan zdecydował się utworzyć swoją własną wytwórnię płytową ‘Three Roots Record Interntaional’, pod której szyldem wydawał swoje następne płyty, oraz w celu uniezależnienia się od Island Records. 1981 roku IJahMan ożenił się ponownie ze swoją drugą partnerką Madge i w 1985 roku wyprodukowali przebojowy singiel ‘I Do’ gdzie zaśpiewał w duecie z Madge. To wydawnictwo było numerem jeden przez sześć tygodni na brytyjskiej liście przebojów reggae.
W 1991 roku Ijahman występował na Zimbabwe Sunsplash oraz został zaproszony do Pałacu Prezydenckiego przez Prezydenta Zimbabwe. Pięć lat później został zaproszony przez Prezydenta Jammeh’a z Gambii, gdzie był jego specjalnym gościem. Dało im to możliwość do odnowienia znajomości z ich poprzedniego spotkania w 1989 roku, kiedy to Prezydent był oficerem w gambijskiej armii. Jako zagorzały fan Prezydent i IJahman odbyli wspólną sesję fotograficzną. Do tej pory Ijahman ma na swoim koncie przeszło 30 albumów i ponad 45 singli. Koncertował w całej Afryce. Jest znany w Holandii, Szwecji, Hiszpanii, Anglii, Niemczech, Finlandii, Danii, Norwegii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, na Karaibach, w Nowej Kaledonii oraz Japonii. Współpracował też z wieloma fantastycznymi muzykami jak np. Chinna Smith, Sly & Robbie, Lloyd Parks, Ras Michael, Geoffrey Chang czy Eric Clapton. Po raz pierwszy i jak na razie ostatni wystąpił w Polsce na LSM Reggae Festival w Lublinie jesienią 2007 roku.
www.myspace.com/ijahmanlevilive
ALBOROSIE /JAM/
Alberto Dascola aka Albarosie urodził się 31 lat temu na Sycylii. Jest muzykiem oraz producentem. Mieszkając jeszcze we Włoszech założył zespół REGGAE NATIONAL TICKET – grupę, która osiągnęła przez kilka lat swej działalności wielki sukces. W 2001 roku Alborosie zdecydował się na radykalny krok – zostawił zespół, agencje, wytwórnię, z którą miał podpisany kontrakt, sprzedał cały swój majątek i wyruszył na Jamajkę w poszukiwaniu innych wibracji i innego życia. Jamajka stała się dla niego wszystkim, pokochał ludzi, kulturę, jedzenie, wibracje i wszystko, co związane z tym miejscem. „To nie tylko miejsce, gdzie chce Ŝyć, to miejsce gdzie chce umrzeć” – stwierdza artysta. Jamajka to jego ziemia! Stwierdził, iż język, którego używa oraz styl życia, który zaadaptował od momentu przybycia na wyspę niczym nie odróżnia go od innych mieszkańców wyspy. Dlatego czuje się w 100% Jamajczykiem. Jego hity 'Herbalist' czy 'Kingston Town' osiągnęły ogromny sukces w Europie.
www.myspace.com/alborosie
OMAR PERRY /JAM/
Omar Perry - urodził i wychował się na Jamajce, uprzywilejowany i namaszczony mając za ojca legendarnego producenta i tekściarza Lee „Scratch” Perry'ego. Juz w wieku 6 lat wraz z młodszą siostrą Marshą mieli szanse udzielić się na niektórych z produkcji ojca jak: Thanks we get /Junior Byles and Ram Goat Liver / Pluto Shervington.
Dojrzewając w środowisku muzycznym, będąc świadkiem procesu tworzenia, który odbywał się w „Black Ark Studio”, gdzie nagrywali najwięksi jak: Junior Murvin, Bob Marley & The Wailers, Max Romeo. Omar wiedział, że pewnego dnia zadedykuje swoje życie muzyce! W 1996r. wyrusza do Afryki, by w końcu urzeczywistnić wielkie pragnienie. Wkrótce potem stawia sobie kolejny cel: Europa! Pracuje i mieszka w Belgii, występował na wielu festiwalach, supportował takich artystów jak: Sly & Robbie + Mykal Rose, Buju Banton, Horace Andy, Alton Ellis, współpracował z Dreadzone, Mafia & Fluxy, Mad Professor and Ruff Cutt, jego głos można usłyszeć m.in. w nagraniach Getto Triest, Real Sixteen, Dub Incorporation and K2R Riddimu.
W 2003r. Adrian Sherwood wyprodukował jego pierwszego singla Rasta Meditation. W listopadzie 2007r. pojawia się długo oczekiwany album 'Man Free'. Urodzony wykonawca, dla którego muzyka stała się misją, pojawi się na Ostróda Reggae Festiwal 2008!
www.myspace.com/omarperrynodirectionhome
www.myspace.com/omarperry
NO MORE BABYLON feat. EARL 16 & U-BROWN /FR/JAM/
Esencja roots reggae dub prosto z Francji - zespół uformował się ponad 10 lat temu. Grając na terenie całej Francji otwierali koncerty takich artystów jak: Jimy Cliff, Ijahman Levi, Yellowman, Alpha Blondy, Misty in Roots oraz wielu innych… Swój pierwszy debiutancki album zatytułowany „Stand the Pressure” wydali w 2001r.
W chwili obecnej No More Babylon równorzędnie grają jako backing band z Earl 16. Podczas ich wspólnej europejskiej trasy w 2004 roku nagrali pierwszy jego live album „Mash up the Dance”. No More Babylon współpracuje również z Ken’ym Boothe’m, Josie Miel’em, Brother Marcus (Irie Connection) i Kenny Knots’em. Zespół właśnie wydal nowy album „Roots Meeting”, na którym słyszymy owocne efekty współpracy z ich przyjaciółmi.
www.myspace.com/nomorebabylon
www.nomorebabylon.com
DANAKIL feat. GENAERAL LEVY /FR/GB/
Danakil to francuska formacja roots-reggae-dub, która powstała w 2000 r. W maju 2006 roku wydają swój debiutancki album „Micro Climat”. Ich pozycja na rynku muzycznym sukcesywnie się stabilizuje. Zaczęli występować z Generalem Levy’m jako jego backin'band. Sam General Levy ( Paul Levy) to prawdziwy weteran brytyjskiej sceny muzycznej. Gładko poruszający się pomiędzy reggae /jungle/progressive. już w wieku 12 lat zaczął pisać teksty, jako czternastolatek uformował sound system THIRD DIMENSION - był to pierwszy z wielu soundów, które tworzył. Szybko zyskał reputacje kreatywnego i utalentowanego MC, co po kilku latach pozwoliło mu wejść do studia. W 92' wydał pierwszy album zatytułowany „Double Trouble”, który był efektem współpracy z jamajska supergwiazdą Capletonem – ten akcent potwierdził tylko jego wejście w międzynarodowe grono reggae. Jego drugi album „Wickeder General” zyskał miano najlepszego albumu 92 roku a utwór „Hekat” miano najlepszego singla. Sam General Levy uznany został za najlepszego DJ/MC w brytyjskim przemyśle reggae. Jest odbiorcą wielu nagród, jak również współpracował z wieloma znaczącymi wytwórniami i producentami (Sly & Robbie, Shaggy, Gussie P). General Levy niczym wino z czasem staje się coraz lepszy i nie mniej twórczy. To, co prezentuje zawiera łatwopalne składniki - uwaga, bo wszędzie tam gdzie się pojawia zaprasza Ogień!
www.myspace.com/wwwmyspacecomgenerallevy
www.myspace.com/danakilweb
FULL FOCUS PRODUCTIONS /SE/
To wynik działalności znanego skandynawskiego projektu Beatsquad działającego od początku milenium. W lecie 2007 roku Beatsquad zmniejsza swoją aktywność, w tym momencie dwóch przyjaciół Ozz i Tor powołują do życia Full Focus Productions.
FFP połączył swoje siły z takimi artystami jak DiegoJah, Ras Cricket, szybko zdobywając uznanie w Szwecji, po wydaniu pierwszej produkcji 'the Galant Riddim', o którym się mówi, że to najlepszy roots riddim, jaki wyszedł w Skandynawii. Dzięki rosnącym prośbom o występy live, FF decyduje się zatrudnić najbardziej doświadczonych muzyków i założyć Full Focus Band.
www.myspace.com/ffprod
JAHCOUSTIX & DUBIOS NEIGHBOURHOOD /DE/
Cała historia rozpoczyna się we wschodniej Afryce, konkretnie w Nairobi, w 1992r. Kiedy to Jahcoustix znajduje muzykę, która mogłaby dać jego życiu prosty kierunek: Roots Reggae. Spędzał większość swych młodzieńczych dni w krajach afrykańskich, jak również Meksyku, Nowym Jorku, lecz to właśnie w Nairobi miał pierwszy kontakt z Rastafarianami i muzyką reggae. Israel Vibration, Bob Marley, Burning Spear, Culture, miały ogromny wpływ na jego późniejszy światopogląd. Zainspirowany duchowym podłożem kultury Rasta Jahcousitx pisze pierwsze wiersze i zaczyna grać na gitarze. Po 15 latach spędzonych za granica wraca do Niemiec. W nowym rozdziale życia Jahxoustix'a pojawia się zespół Dubios Neighbourhood, z którym razem rosną, tworząc mocny element. Debiutancki album „Souljahstice”( 2003) żyźnie wzbogaca niemiecką scenę reggae współczesnym roots reggae.
Debiutancki album solowy Jahcoustix'a „Colourblind” wydany przez Virgin Island w 2004r., pozwolił mu wypłynąć poza granice Niemiec, mając szansę grać koncerty w USA, Kanadzie, Francji, Portugalii. Ostatni album „Grounded” został wydany w 2006 roku. W ubiegłym roku Jahcoustix supportowal Gentleman'a podczas jego europejskiej trasy. Jahcoustix obecnie jest już znany w całej Europie. Jest to obiecujące połączenie energetycznego występu live i miłości do muzyki, połączenie roots i akustycznego reggae. Jego celem jest to, by rozpowszechnić pozytywne wibracje i przedstawić swoja muzykę ludziom na całym świecie.
www.jahcoustix.net
FRANZISKA /IT/
Franziska to powstała we Włoszech formacja, skupiająca 8 muzyków, których celem jest kreowanie przemawiających dźwięków oraz praca nad międzynarodowym projektem. Przez ostatnie 10 lat ich sound rozwijał się i ewoluował. Zaczynali od ska i rocksteady, by w 2005r. rozpocząć nowy rozdział ich działalności. Zbliżyli się do ostatecznej formy reggae. Odnoszą się do roots i tradycji tego dźwięku, niemniej jednak świadomie i umiejętnie wykorzystują współczesne wpływy wywodzące się z Niemiec, Stanów Zjednoczonych czy właśnie z Jamajki. Obecny skład stworzył unikalne brzmienie, które bliższe jest międzynarodowym, niż włoskim standardom. Franziska to byli członkowie słynnego Reggae National Ticket - formacji, w której dojrzewał Alborosie, czy pochodzący z Seszeli Rody, nadający zespołowi międzynarodowy klimat. Ich koncerty są fascynujące i dynamiczne. Poprzez melodyjne momenty, ciężkie dźwięki roots do wokali raggamuffin, tworzą prawdziwy dancehallowy nastrój.
www.myspace.com/franziskaband
www.franziska.it
BIG FAMILI /MQ/
King Kalabash i Baron Black, duet z Martyniki, których drugim domem stała się Francja. To właśnie tu narodziło się stowarzyszenie nazwane Big Familii jego celem jest odkrywanie i łączenie ukrytych talentów i pokazywanie ich światu. Obaj muzycy dzielą się swoim doświadczeniem z młodymi artystami ze swojego otoczenia, tak aby mogli oni wzajemnie się inspirować i wspierać. Warto dodać, że Big Famili skupia nie tylko muzyków, to punkt, który łączy artystów z różnych twórczych dziedzin. Ich produkcje znajdują się na wielu kompilacjach, oparte są na mądrych tekstach i pochłaniającej zdolności łączenia. Śpiewają po angielsku, francusku i w swoim ojczystym języku kreolskim, o życiu, związkach, polityce, i przede wszystkim o możliwości idealnej symbiozy z Bogiem i wszystkimi żyjącymi stworzeniami. Nie oczekują niczego, jak tylko tego abyście dali szanse ich twórczości...Jest możliwość abyście mogli zadecydować sami, słuchając ich w Ostródzie, gdzie pojawia się po 2 letniej nieobecności.
www.myspace.com/bigfamili
www.myspace.com/bigfamilibaronblack
UNITED FLAVOUR /CZ/
United Flavour powstali w 2004 roku w Pradze, międzynarodowy band będący pod wpływem kultury hiszpańskiej, afrykańskiej oraz środkowoeurpoejskiej wykształcił swój oryginalny energetyczny styl, będący kompilacja wielu gatunków muzycznych tj.: reggae, latino, soul, hip-hop, rnb i dancehall. Dzięki swoim występom chcą dać do zrozumienia, że ludzie innego pochodzenia, narodowości, kultur, wiary mogą ze sobą pracować bez konfliktów, problemów, przemocy , co więcej mogą się wzajemnie wzbogacać.
W 2007r. pojawił się debiutancki album ' UNITY', na którym gościnnie wystąpiło kilku znanych lokalnych i zagranicznych artystów jak: King Kalabash & Baron Black aka Big Famili , El Condorsito, Henry D, Tina etc..w tym samym czasie wyszło DVD z zarejestrowanym koncertem United Flavour otwierającym show Gentleman'a. Odkąd powstali zagrali wiele koncertów w kraju i poza jego granicami (Niemcy, Szwajcaria, Austria, Słowacja). Ich uniwersalny język przemawia do każdej publiki, która z łatwością daje się uwieść dynamicznej wokalistce Carmen.
www.unitedflavour.com
www.myspace.com/unitedflavour
TERRAKOTA /POR/
Muzykę Terrakoty można opisać jako kipiącą energią, głęboko zakorzenioną na czarnym kontynencie, zainspirowana saharyjskimi, karaibskimi, hinduskimi i zachodnimi dźwiękami wzrastającymi pod jamajskim słońcem. To motyw TerraKoty, która wykorzystuje afrykańskie tradycyjne i popularne harmonie i rytmy, grając na różnych instrumentach z całego świata, po zachodnie instrumenty jak: bass, gitara, perkusja. Ich celem jest tworzenie świeżych brzmień i tchnienie w muzykę duszy.
W 1999r. 3 członków zespołu wyjechało na 3 miesięczną wyprawę po Afryce zachodniej (Senegal, Mali, Burkina Faso) gdzie poznali różnorodność harmonii i rytmów z ich wybitną czystością i prostotą. żywot zespołu zaczął się właśnie tam. Zanim wrócili, przyswoili sobie szereg tradycyjnych instrumentów i nauczyli się jak je robić i jak na nich grać. Po powrocie do Lizbony kontynuowali prace, którą zaczęli w Afryce. Do zespołu dołączali kolejno nowi członkowie. Przez dwa lata pracowali efektywnie nad stworzeniem swojego ciepłego, egzotycznego brzmienia, które w połączeniu z porywającym show, podczas którego publika daje się wciągnąć w trans – afrykańską podróż, kończącą się wielkim party, pozostaje w sercu i duszy na zawsze.
www.myspace.com/terrakota
Ostróda Reggae Festiwal zapowiada się w tym roku imponująco. 4 dni koncertów na 5 scenach. Codziennie ponad 15 godzin muzyki na żywo. W tym roku zobaczymy i usłyszymy międzynarodowe gwiazdy tego nurtu muzycznego.
Program festiwalu:
RED STAGE
14.08 /czwartek
25 YEARS OF DAAB /PL/
GEDEON JERUBBAAL /PL/
BAKSHISH /PL/
IZRAEL /PL/
JAFIA NAMUEL /PL/
PARALIŻ BAND /PL/
NATANAEL /PL/
15.08 /piątek
IJAHMAN LEVI /JAM/
VAVAMUFFIN /PL/
TERRAKOTA /POR/
FULL FOCUS PRODUCTIONS /SE/
LION VIBRATIONS /PL/
NEFRE /PL/
16.08 /sobota
MAX ROMEO & CHARMAX BAND /JAM/
ALBOROSIE & SHANG YENG CLAN feat. SPIRITUAL /JAM/
UNITED FLAVOUR feat. BIG FAMILI /CZ/FR/
DANAKIL feat. GENERAL LEVY /FR/GB/
GORGON MASSIVE /NL/
KONKURS MŁODYCH ZESPOŁÓW
17.08 /niedziela
NO MORE BABYLON feat. EARL 16 & U-BROWN /FR/JAM/
OMAR PERRY & HOMEGROWN BAND /JAM/
JAHCOUSTIX & DUBIOS NEIGHBOURHOOD /DE/
FRANZISKA /IT/
JAH DIVISION /RUS/
SEDATIVA /PL/
YELLOW SOUND SYSTEM STAGE
INSIDE STAGE:
ROOTS REVIVAL SOUND SYSTEM & FRIENDS /PL/
OUTSIDE STAGE:
RUB PULSE MOVEMENT SOUND SYSTEM STAGE /PL/
Baza soundsystemowo-namiotowo-kramikowa :
RUB PULSE , RAS BASS, ROOTS MUSIC PROMOTION, NUFF RISPEKT, SIモDEMKI
LAKE PLATFORM STAGE:
7 MOUNTAIN /DE/
GREEN SOUND SYSTEM STAGE
14.08 /czwartek- POLISH CREWS DAY
LOVE SEN-C MUSIC /PL/
EAST WEST SOUND /PL/
SINGLEDREAD /PL/
ECHO TM – KADUBRA /PL/
SOUNDZ OF FREEDOM /PL/
JAM VIBEZ /PL/
15.08 /piątek- JUNGLE / RAGGA JUNGLE/ DUBSTEP Stage hosted by Respecta Kru
R.COLA /ROYAL CROWN /CAN/ feat. PLAYAMAN /PL/
RESPECTA KRU feat CHEEBA/PL/
TRICKY D /TRICKY TUNES /DE/
PARTIZANS KRU /PL/
R33IC4SH & JUNIOR STRESS /PL/
DJ BEEZEE & DJ DIA /PL/
16.08 /sobota- ROOTS & DANCEHALL DAY
NEKSWAN /FR/
DJ BABYLON ROCKER feat. MISSY M /CZ/
PANKRACY SOUND /PL/
RAS CRICKET & DIEGO JAH & E.C.U. /SE/
7 MOUNTAIN /DE/
IRELAND SOUND /DE/
17.08 /niedziela- BIRTHDAY 27 PABLO & TISZTELET
ONE LOVE /IT/
POW POW /DE/
KINGSTONE SOUND /DE/
LEXO /POR/ & 27 PABLO /IRL/PL/
Urodzinowy Showcase 27 PABLO /IR/PL/
DJ LEO /PL/GB/
ZJEDNOCZENIE /PL/
SINGLEDREAD /PL/
OBORA REKORDS /PL/
BASS MEDIUM /BABEL LABEL /PL/
TISZTELET /PL/
RASS BASS /PL/
Również w tym roku odbędzie się konkurs młodych kapel, który oceniać będzie jury pod przewodnictwem Włodzimierza Kleszcza, znanego i cenionego dziennikarza, organizatora koncertów i niestrudzonego propagatora muzyki reggae. Zwycięski zespół otrzymuje nagrody pieniężne ufundowane przez Burmistrza Miasta Ostróda i Positive Music Promotion, oraz możliwość nagrania materiału na singiel w Studio Radioaktywni w Częstochowie i wydanie go poprzez czasopismo Free Colours.
W roku obecnym organizatorzy postanowili zjednoczyć większość wykonawców i zaprosić ich do nagrania swojej wersji „Positive Riddim”. Jest to precedens w skali światowej, jeszcze na żadnym festiwalu reggae nie produkowano własnych dubplate’ów do riddimu festiwalowego. Earl 16, No More Babylon, Omar Perry, Big Famili, United Flavour, General Levy, Full Focus Productions, Franziska, Habakuk, Bakshish, Positive oraz Mercedes śpiewają piękne piosenki o najbardziej prestiżowym festiwalu reggae w Polsce.
Podobnie ja w latach poprzednich koncerty będą się odbywać na czterech scenach na terenie miasteczka festiwalowego oraz dodatkowo na molo, gdzie w godzinach popołudniowych będą grały sound- systemy. Na terenie miasteczka festiwalowego działać będzie również w tym roku znacznie większa baza gastronomiczno- handlowa. W związku z olbrzymią frekwencją podczas zeszłorocznej edycji festiwalu organizatorzy postanowili powiększyć miasteczko namiotowe na terenie jednostki oraz ograniczyć wstęp na festiwalowe pole wyłącznie osobom, które zakupią karnet w przedsprzedaży. Dla tych, którzy nie dostaną się na pole festiwalowe oraz dla bardziej wymagających, polecamy szeroki wybór miejsc noclegowych na terenie miasta.
Więcej informacji na oficjalnej stronie miasta.
www.ostroda.pl
www.mazury–zachodnie.pl
Gościnna Ostróda zmienia swój wizerunek- budowane są nowe hotele, restauracje, powstaje wyciąg dla narciarzy wodnych oraz tor kajakowy! Niebawem Ostróda stanie się najnowocześniejszym w Polsce ośrodkiem turystycznym.
Ostróda Reggae Festiwal to znana i ceniona w Polsce impreza, mająca na celu prezentację tego, co w reggae najlepsze. Jest to najbardziej kultowy festiwal tego gatunku muzyki w naszym kraju. Miejscem festiwalowych występów są stare pruskie koszary, które w latach komuny służyły Wojsku Polskiemu. Teraz nieczynne, stały się doskonałym miejscem
wydarzeń kulturalnych. Wspaniali wykonawcy z całego świata oraz najlepsze polskie kapele występujące na scenie festiwalu sprawiają, że Ostróda Reggae Festiwal wyrósł na jedna z większych i ciekawszych imprez reggae na świecie!
Zeszłoroczna edycja Ostróda Reggae Festiwal stała się największym świętem muzyki reggae w Polsce. Przez cztery dni na terenie dawnej jednostki Wojskowej ok. 20 000 fanów wzięło udział w kultowym wydarzeniu. Pod względem artystycznym sierpniowy festiwal był niewątpliwie imponujący! W zeszłym roku organizatorzy postawili na gwiazdy, stąd obecność czołówki tej sceny muzycznej, którą reprezentował kultowy Misty in Roots, Yellowman, Dub Incorporation oraz Lone Ranger. Ponadto wystąpiła cała polska czołówka sceny reggae a największym wydarzeniem był jubileuszowy koncert z okazji 25-lecia grupy Bakshish. Lider Bakshish – Jarek „Jarex” Kowalczyk otrzymał puchar za indywidualność z rąk Honorowego Patrona Festiwalu – Pani Marii Dembowskiej, Honorowego Konsula Jamajki.
W ciągu czterech dni, na trzech scenach oraz na olbrzymim ekranie wizyjnym, fani reggae zobaczyli i usłyszeli ponad 50 zespołów z Polski, Europy i świata. Ponadto w części konkursowej wystąpił: Świadomość /PL/, Pajujo /PL/, Industrial Forest /PL/, Lars /PL/, Raggafaya /PL/, z których to dwa ostatnie okazały się laureatami i zwycięzcami nagród pieniężnych ufundowanych przez Burmistrza Miasta Ostródy oraz agencję Positive Music Promotion – organizatora festiwalu. Z kolei nagranie zasponsorowało „Studio Radioaktywni” z Częstochowy, a wydanie płyty czasopismo „Free Colours”.
W latach poprzednich na festiwalu wystąpiła cała polska czołówka sceny reggae, min. Izrael-Magnetosfera, Bakshish, Habakuk, Maleo Reggae Rockers, Indios Bravos, Vavamuffin, Polish Stars, Jafia Namuel oraz goście z zagranicy, min: Steel Pulse, Yellow Umbrella, Twinkle Brothers, Over Proof Sound System, Love Grocer, Man Soul Jah, Daddy Teacha, Big Famili, Abbasi All Stars, Nucleus Roots, Manipulators, Radikal Dub Kolektiv. Zaufanie publiczności zostało ukoronowane przyznaniem 1 miejsca w plebiscycie organizowanym przez znane polskie pismo reggae „Free Coulors”, w kategorii „muzyczne wydarzenie 2005, 2006 oraz 2007 roku w Polsce”, a jego organizator Piotr „Piter” Kolaj zwyciężył w kategorii „postać 2005 roku w Polsce”. Honorowy Patronat na Festiwalem objął Konsul Honorowy Jamajki w Polsce, Pani Maria Dembowska, co świadczy o wielkim prestiżu imprezy.
Organizatorzy planują również mecz piłki nożnej: Artyści kontra Dziennikarze, gdzie w nietypowej roli piłkarzy zobaczymy ludzi sztuki, kultury i sceny. Działać będzie również Kino Festiwalowe, gdzie w przyjemnej atmosferze zaproponujemy ciekawe filmy, wideoklipy i koncerty. Na terenie miasteczka festiwalowego znajduje się pole namiotowe – bezpłatne i dostępne wyłącznie dla osób posiadających karnet zakupiony w przedsprzedaży, wyposażone w wystarczającą ilość sanitariatów oraz pryszniców, dla bardziej wymagających polecamy szeroki wybór miejsc noclegowych na terenie miasta.
Ceny karnetów w przedsprzedaży:
Karnety na 4 dni festiwalu w przedsprzedaży będziecie mogli kupić wyłącznie w sieci
TICKETONLINE (www.ticketonline.pl ).
do dnia 31 maja 2008: 100 pln
do dnia 30 czerwca 2008: 110 pln
do dnia 10 sierpnia 2008: 120 pln
Ceny karnetów w dniu rozpoczęcia festiwalu:
14 sierpnia 2008: 120 pln /karnet na czwartek, piątek, sobota, niedziela/
15 sierpnia 2008: 100 pln /karnet na piątek, sobota, niedziela/
16 sierpnia 2008: 70 pln /karnet na sobota, niedziela/
17 sierpnia 2008: 40 pln /karnet na niedzielę/
Organizatorzy nie prowadzą sprzedaży biletów jednodniowych.
Strona festiwalowa:
www.positive.pl/festiwal
www.myspace.com/ostrodareggaefestival
www.reggae.ostroda.pl
organizatorzy:
Positive Music Promotion: Piotr Kolaj - dyrektor festiwalu
www.positive.pl
Biuro Promocji Miasta: Artur Munje- dyrektor biura organizacyjnego
www.ostroda.pl
współraca medialna:
Bursztynowe Oko: Magda Kunicka-Paszkiewicz-public relations
www.bursztynoweoko.com.pl
patroni medialni:
TVP 3, 4 Fun TV , Gazeta Wyborcza, Allegro, Aktivist, Polskie Radio Olsztyn, Radio UWM.FM, Interia, Free Colours, Independent, Reggaenet, Rasta Roots Reggae, Radioaktywne.pl, OstrodaOnline.pl.
W miasteczku Festiwalowym, na przedstawicieli mediów czekać będzie profesjonalnie przygotowane Biuro Prasowe Festiwalu, w którym poza potężną dawką informacji każdy z dziennikarzy będzie mógł odpocząć od festiwalowego zgiełku i odprężyć przy dobrym napoju. Dziennikarzy zainteresowanych akredytacjami prosimy o kontakt mailowy:
bursztynoweoko@op.pl.
Zapraszamy wszystkich na tą niesamowitą imprezę, która na pewno na długo pozostanie w pamięci uczestników. Ostróda Reggae Festiwal najlepszą propozycją na wakacje!!!
MAX ROMEO & CHARMAX BAND /JAM/
Urodził się 22 listopada 1947 roku na Jamajce. W Wieku 14 lat opuścił dom znajdując prace na plantacji cukru. Prawdopodobnie został by tam długo, gdyby nie wygrał lokalnego konkursu talentów. W wieku 18 lat Romeo z szeroko pojętym optymizmem młodzieńca wyruszył do Kingston, zdeterminowany na jeden cel: by zostać gwiazda! Na jego drodze pojawia się dwóch równie obiecujących artystów: Kenneth Knight i Lloyd Shakespeare i w tym momencie rodzi się Emotions. Debiutują w 1966r. „(Buy You) A Rainbow”, który staje się natychmiastowym hitem.
W 1968r. Max Romeo rozpoczyna solową karierę. Pracując z producentem Bunny Lee, młoda gwiazda nagrywa kilka miłosnych ballad i słodkich singli, lecz żaden z nich nie wzrusza list przebojów. Romeo powraca wiec do Emotions, jednocześnie formując Happy Boys, z którymi również nagrywał ( zespół ostatecznie przekształcił się w Upsetters )... Istotny moment w jego karierze, to czas kiedy zdecydował się napisać nowy tekst do riddimu Derricka Morgana „Hold You Jack”, przekazał go Lee Perry'emu. Morgan był zachwycony, lecz nie zadawalały go ścieżki wokalne oraz próby z wieloma piosenkarzami. Za namową producenta Max Romeo decyduje się zaśpiewać i jak się okazało był to strzał w '10'. Pojawił się „Wet Dream”, który stał się natychmiastowym hitem na Jamajce! Mimo tego, iż numer nie sięgnął szczytu list przebojów, był tak wyrazisty, za nawet Brytyjczycy nie mieli trudności by wczuć się w jego treść. W 1990r. Po wielkim sukcesie „Wet Dream”, którego dawcą był Romeo, powstał mini movement singli w tym klimacie, który kulminował z fenomenalnym sukcesem miejscowego talentu Jugde Dread'a.
Tymczasem Max Romeo powziął się wylansowania swojej własnej etykietki (Romax) i sound systemu, lecz niestety zakończyło się to niepowodzeniem. Powrócił wiec do współpracy z Bynny'm Lee i nagrywając zlepki singli bazujących na klasycznych riddimach rocksteady producenta. Najbardziej intrygujący był „Watch this Sound”, ponieważ zawierał zaplecze rocksteady ze słowami klasycznego „For What Its Worth” Buffalo Springfield. Romeo odcinając się od jamajskich producentów min. Winstona Riley’a, Sonii Pottinger, Alvina Ranglina, zaczął tworzyć bardziej rootsowe numery. Jednym z nich był fenomenalny 'Beardman Feats' we współpracy z Niny Holness, oraz „Coming of Jah” i „Babylon Burning”, którego współtwórcą był Lee Perry. „Babylon Burning” i jego apokaliptyczny vibe szybko wrodził się w Rastafarianizm równorzędnie na całej Jamajce, która tego czasu pochłonięta była wyborami rządowymi 1972r. W tym czasie Max Romeo wydał wiele politycznych singli min. „Press along Joshua”, który krył w sobie przesłanie wsparcia dla Michael'a Manley'a- głowy opozycji, oraz „Pharaoh”, który emanuje niechęcią do Shearera. Jednakże najbardziej zarażającym swoim politycznym przesłaniem był cover utworu Derrick'a Morgana „Let the power fall on I”, PNP wybrała go na hymn swojej partii, a sam Romeo przyłączył się do kampanii z innymi artystami min. Bobem Marleyem.
W 1972r. Romeo wydał swój ostateczny numer polityczny „No Joshua No”,gdzie artysta delikatnie zasugerował zwycięskiej partii PNP jaka odpowiedzialność na nich teraz ciąży wobec biedoty jamajskiej. Manley już jako premier rządu wziął sobie ten utwór głęboko do serca i rozpoczął serie pozytywnych reform kraju. Od tamtego czasu Max Romeo wycofał się ze sceny politycznej i zajął się dewocjonalną tematyką. W 1975r. pojawia się „Revelation Time”, który zawiera w sobie głęboko gospelowo zainspirowane utwory. Jednak kolejne chaotyczne wydarzenia na Jamajce wprowadziły Romeo w kompilacji z Lee Perry'm ponownie w polityczną świadomość jego utwór. Nadwyrężona ekonomicznie Jamajka szybko przyjęła sobie do serca bogate przesłanie „Sipple out Deh”, „One Step Forward”, „Chase the Devil” oraz rewolucyjne brzmienie „Three Blind Mice”. To był moment, kiedy Island podpisała kontrakt z Romeo, który zaowocował wydaniem „War In a Babylon”, który wywołał ten sam oddźwięk w świadomości Brytyjczyków, co mieszkańców Jamajki. War In a Babylon był mistrzowskim kawałkiem w jego karierze, jak również stał się perełka producencka Lee Perry'ego. Jednak tragicznie dla odbiorców sceny muzycznej obaj artyści zrezygnowali ze współpracy wskutek nieporozumień. Max Romeo wydał samodzielnie album „Reconstruction”, lecz mimo wszystko czuł się niepewnie. Artysta sam odczuł, że nie było to owocne działanie.
W 1978r. wyemigrował do Nowego Jorku, współpracował i występował w broadwayowskim musicalu reggae. W 1981r. Keith Richard współprodukuje jego album 'Holding out my love to You', na którym można usłyszeć riddimy Sly & Robbie. Trzy lata później pojawia się najlepszy album dekady Max Romeo „Meets Oven Gray at King Tubby's Studio”. W 1990 powraca na Jamajkę i zaczyna regularnie koncertować wydając „The many moods of Max Romeo”, kompilacje utwór z lat 1967-1973. Romeo znów zaczął się liczyć na scenie brytyjskiej. Sukces albumu zachęcił Maxa do grania w Wielkiej Brytanii, gdzie miał szanse spotkać na swej drodze Jah Shaka. „Far I Captain Of My Ship” i „Our Rights” wydane w 1992r. przybliżyły go do sławy z lat 70', lecz na piedestał wzniósł się ponownie dzięki „Cross Of The Gun” z 95'. Dwa lata później ujrzał światło „Selassie I Forever”, którego sound mocno przyprawili Mafia & Fluxy specjalizujący się w elektronicznym brzmieniu. W kolejnym roku pojawia się kompilacja „Pray for me the best of 1967-1973”, która doskonale komplementowała dorobek jego twórczości.
Max Romeo to artysta, który podczas swojej muzycznej wędrówki miał szanse współpracować z wieloma wybitnymi muzykami i producentami, co nadało jego twórczości różnorodność i wyjątkowość.
www.myspace.com/charmaxmuzic
IJAHMAN LEVI /JAM/
W efekcie dorastania w dwóch tak różnych środowiskach jak korzenne otoczenie jego rodzinnej Jamajki oraz zróżnicowana kulturalnie i kosmopolitycznie Anglia, muzyka IJahMana rzuca wyzwanie granicom i wąskim definicjom. Omijając sztuczki marketingowe, jego twórczość dotyka uczuć duchowych, miłości i człowieczeństwa.
IJahman Levi urodził się w Manchester na Jamajce 19 lipca 1946 roku. Jego prawdziwe imię to Trevor Sutherland. W wieku 12 lat nagrał swój pierwszy utwór dla producenta Duke’a Reid’a w 1963 roku. W 1962 roku państwo Sutherland kupili posiadłość w Anglii. Reszta rodziny przybyła tam w rok później. Tam też młody Trevor podejmował się różnych zajęć próbując odnaleźć swoje powołanie. W 1964 roku kupił gitarę i postanowił nauczyć się na niej grać. Jego pierwszy utwór został nagrany jeszcze na Jamajce w 1963 roku – Red Eyes People – wyprodukowany został pod okiem Stranjah Cole’a i Duke’a Ried’a. Jako młodzian w Anglii stworzył swój pierwszy zespół – Vibrations, w którym był wokalistą. Dzieli scenę w ‘Q Club’ z takimi artystami jak Wilson Peckett czy Billy Stewart.
Po rozwiązaniu się Vibrations stworzył kolejną grupę – Youth and Rudie and the Stell Shock Show – do 1966 roku koncertowali na całym kontynencie. W tamtym okresie IJahman występował pod pseudonimem The Youth. W latach 1967 – 1969 jako The Youth – Trevor nagrywał dla kilku dużych firm, czego efektem było nagranie dwóćh singli. Jednego dla Polydor i jednego dla Decca. W tym okresie bardzo aktywnie pojawiał się na scenach wielu klub w całej Anglii. W 1970 roku Trevor popadł w konflikt z prawem i został skazany na trzy lata więzienia. W więzieniu zmienił swój przydomek z ‘The Youth’ na ‘IJahman Levi’ i napisał utwór ‘Jah Heavy Load’. W 1974 roku został zwolniony z więzienia. Jednakże w tym czasie jego Ŝona – Miss Beverley wraz z rodziną opuściła go. Bez rodziny, do której mógłby się zwrócić, trafił na ulicę gdzie znalazł schronienie w domu Rastafari na St. Agnes Place – głównej siedziby Dwunastu Plemion (Twelve Tribes) – gdzie zaczął studiować Biblię. W 1975 roku nagrał swój sztandarowy utwór ‘Jah Heavy Load’ dla Concerte Jungle w wytwórni Dip, Records, którego sam był producentem.
Następnie Les Parmer, który w tym okresie pracował dla Island Record zapytał IJahMan’a czy użyczy swojego głosu przy nagrywaniu albumu Rico Rodriguesa ‘Man From Warika’ co z kolei zwróciło uwagę Chris’a Blackwell’a który zaoferował IJahMan’owi kontrakt na wyprodukowanie dwóch albumów, był rok 1976. W 1977 roku IJahMan pojechał na Jamajkę w celu znalezienia producenta i odnalazł Mr. Geoffrey’a Chung’a z którym wyprodukował zdecydowanie dwa najlepsze albumy ‘Haile I Hymn’ i „Are We A Warrior’ dla Island Records. Albumy zostały wydane w 1978 i 1979 roku zdobywając międzynarodowy rozgłos. IJahMan zdecydował się utworzyć swoją własną wytwórnię płytową ‘Three Roots Record Interntaional’, pod której szyldem wydawał swoje następne płyty, oraz w celu uniezależnienia się od Island Records. 1981 roku IJahMan ożenił się ponownie ze swoją drugą partnerką Madge i w 1985 roku wyprodukowali przebojowy singiel ‘I Do’ gdzie zaśpiewał w duecie z Madge. To wydawnictwo było numerem jeden przez sześć tygodni na brytyjskiej liście przebojów reggae.
W 1991 roku Ijahman występował na Zimbabwe Sunsplash oraz został zaproszony do Pałacu Prezydenckiego przez Prezydenta Zimbabwe. Pięć lat później został zaproszony przez Prezydenta Jammeh’a z Gambii, gdzie był jego specjalnym gościem. Dało im to możliwość do odnowienia znajomości z ich poprzedniego spotkania w 1989 roku, kiedy to Prezydent był oficerem w gambijskiej armii. Jako zagorzały fan Prezydent i IJahman odbyli wspólną sesję fotograficzną. Do tej pory Ijahman ma na swoim koncie przeszło 30 albumów i ponad 45 singli. Koncertował w całej Afryce. Jest znany w Holandii, Szwecji, Hiszpanii, Anglii, Niemczech, Finlandii, Danii, Norwegii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, na Karaibach, w Nowej Kaledonii oraz Japonii. Współpracował też z wieloma fantastycznymi muzykami jak np. Chinna Smith, Sly & Robbie, Lloyd Parks, Ras Michael, Geoffrey Chang czy Eric Clapton. Po raz pierwszy i jak na razie ostatni wystąpił w Polsce na LSM Reggae Festival w Lublinie jesienią 2007 roku.
www.myspace.com/ijahmanlevilive
ALBOROSIE /JAM/
Alberto Dascola aka Albarosie urodził się 31 lat temu na Sycylii. Jest muzykiem oraz producentem. Mieszkając jeszcze we Włoszech założył zespół REGGAE NATIONAL TICKET – grupę, która osiągnęła przez kilka lat swej działalności wielki sukces. W 2001 roku Alborosie zdecydował się na radykalny krok – zostawił zespół, agencje, wytwórnię, z którą miał podpisany kontrakt, sprzedał cały swój majątek i wyruszył na Jamajkę w poszukiwaniu innych wibracji i innego życia. Jamajka stała się dla niego wszystkim, pokochał ludzi, kulturę, jedzenie, wibracje i wszystko, co związane z tym miejscem. „To nie tylko miejsce, gdzie chce Ŝyć, to miejsce gdzie chce umrzeć” – stwierdza artysta. Jamajka to jego ziemia! Stwierdził, iż język, którego używa oraz styl życia, który zaadaptował od momentu przybycia na wyspę niczym nie odróżnia go od innych mieszkańców wyspy. Dlatego czuje się w 100% Jamajczykiem. Jego hity 'Herbalist' czy 'Kingston Town' osiągnęły ogromny sukces w Europie.
www.myspace.com/alborosie
OMAR PERRY /JAM/
Omar Perry - urodził i wychował się na Jamajce, uprzywilejowany i namaszczony mając za ojca legendarnego producenta i tekściarza Lee „Scratch” Perry'ego. Juz w wieku 6 lat wraz z młodszą siostrą Marshą mieli szanse udzielić się na niektórych z produkcji ojca jak: Thanks we get /Junior Byles and Ram Goat Liver / Pluto Shervington.
Dojrzewając w środowisku muzycznym, będąc świadkiem procesu tworzenia, który odbywał się w „Black Ark Studio”, gdzie nagrywali najwięksi jak: Junior Murvin, Bob Marley & The Wailers, Max Romeo. Omar wiedział, że pewnego dnia zadedykuje swoje życie muzyce! W 1996r. wyrusza do Afryki, by w końcu urzeczywistnić wielkie pragnienie. Wkrótce potem stawia sobie kolejny cel: Europa! Pracuje i mieszka w Belgii, występował na wielu festiwalach, supportował takich artystów jak: Sly & Robbie + Mykal Rose, Buju Banton, Horace Andy, Alton Ellis, współpracował z Dreadzone, Mafia & Fluxy, Mad Professor and Ruff Cutt, jego głos można usłyszeć m.in. w nagraniach Getto Triest, Real Sixteen, Dub Incorporation and K2R Riddimu.
W 2003r. Adrian Sherwood wyprodukował jego pierwszego singla Rasta Meditation. W listopadzie 2007r. pojawia się długo oczekiwany album 'Man Free'. Urodzony wykonawca, dla którego muzyka stała się misją, pojawi się na Ostróda Reggae Festiwal 2008!
www.myspace.com/omarperrynodirectionhome
www.myspace.com/omarperry
NO MORE BABYLON feat. EARL 16 & U-BROWN /FR/JAM/
Esencja roots reggae dub prosto z Francji - zespół uformował się ponad 10 lat temu. Grając na terenie całej Francji otwierali koncerty takich artystów jak: Jimy Cliff, Ijahman Levi, Yellowman, Alpha Blondy, Misty in Roots oraz wielu innych… Swój pierwszy debiutancki album zatytułowany „Stand the Pressure” wydali w 2001r.
W chwili obecnej No More Babylon równorzędnie grają jako backing band z Earl 16. Podczas ich wspólnej europejskiej trasy w 2004 roku nagrali pierwszy jego live album „Mash up the Dance”. No More Babylon współpracuje również z Ken’ym Boothe’m, Josie Miel’em, Brother Marcus (Irie Connection) i Kenny Knots’em. Zespół właśnie wydal nowy album „Roots Meeting”, na którym słyszymy owocne efekty współpracy z ich przyjaciółmi.
www.myspace.com/nomorebabylon
www.nomorebabylon.com
DANAKIL feat. GENAERAL LEVY /FR/GB/
Danakil to francuska formacja roots-reggae-dub, która powstała w 2000 r. W maju 2006 roku wydają swój debiutancki album „Micro Climat”. Ich pozycja na rynku muzycznym sukcesywnie się stabilizuje. Zaczęli występować z Generalem Levy’m jako jego backin'band. Sam General Levy ( Paul Levy) to prawdziwy weteran brytyjskiej sceny muzycznej. Gładko poruszający się pomiędzy reggae /jungle/progressive. już w wieku 12 lat zaczął pisać teksty, jako czternastolatek uformował sound system THIRD DIMENSION - był to pierwszy z wielu soundów, które tworzył. Szybko zyskał reputacje kreatywnego i utalentowanego MC, co po kilku latach pozwoliło mu wejść do studia. W 92' wydał pierwszy album zatytułowany „Double Trouble”, który był efektem współpracy z jamajska supergwiazdą Capletonem – ten akcent potwierdził tylko jego wejście w międzynarodowe grono reggae. Jego drugi album „Wickeder General” zyskał miano najlepszego albumu 92 roku a utwór „Hekat” miano najlepszego singla. Sam General Levy uznany został za najlepszego DJ/MC w brytyjskim przemyśle reggae. Jest odbiorcą wielu nagród, jak również współpracował z wieloma znaczącymi wytwórniami i producentami (Sly & Robbie, Shaggy, Gussie P). General Levy niczym wino z czasem staje się coraz lepszy i nie mniej twórczy. To, co prezentuje zawiera łatwopalne składniki - uwaga, bo wszędzie tam gdzie się pojawia zaprasza Ogień!
www.myspace.com/wwwmyspacecomgenerallevy
www.myspace.com/danakilweb
FULL FOCUS PRODUCTIONS /SE/
To wynik działalności znanego skandynawskiego projektu Beatsquad działającego od początku milenium. W lecie 2007 roku Beatsquad zmniejsza swoją aktywność, w tym momencie dwóch przyjaciół Ozz i Tor powołują do życia Full Focus Productions.
FFP połączył swoje siły z takimi artystami jak DiegoJah, Ras Cricket, szybko zdobywając uznanie w Szwecji, po wydaniu pierwszej produkcji 'the Galant Riddim', o którym się mówi, że to najlepszy roots riddim, jaki wyszedł w Skandynawii. Dzięki rosnącym prośbom o występy live, FF decyduje się zatrudnić najbardziej doświadczonych muzyków i założyć Full Focus Band.
www.myspace.com/ffprod
JAHCOUSTIX & DUBIOS NEIGHBOURHOOD /DE/
Cała historia rozpoczyna się we wschodniej Afryce, konkretnie w Nairobi, w 1992r. Kiedy to Jahcoustix znajduje muzykę, która mogłaby dać jego życiu prosty kierunek: Roots Reggae. Spędzał większość swych młodzieńczych dni w krajach afrykańskich, jak również Meksyku, Nowym Jorku, lecz to właśnie w Nairobi miał pierwszy kontakt z Rastafarianami i muzyką reggae. Israel Vibration, Bob Marley, Burning Spear, Culture, miały ogromny wpływ na jego późniejszy światopogląd. Zainspirowany duchowym podłożem kultury Rasta Jahcousitx pisze pierwsze wiersze i zaczyna grać na gitarze. Po 15 latach spędzonych za granica wraca do Niemiec. W nowym rozdziale życia Jahxoustix'a pojawia się zespół Dubios Neighbourhood, z którym razem rosną, tworząc mocny element. Debiutancki album „Souljahstice”( 2003) żyźnie wzbogaca niemiecką scenę reggae współczesnym roots reggae.
Debiutancki album solowy Jahcoustix'a „Colourblind” wydany przez Virgin Island w 2004r., pozwolił mu wypłynąć poza granice Niemiec, mając szansę grać koncerty w USA, Kanadzie, Francji, Portugalii. Ostatni album „Grounded” został wydany w 2006 roku. W ubiegłym roku Jahcoustix supportowal Gentleman'a podczas jego europejskiej trasy. Jahcoustix obecnie jest już znany w całej Europie. Jest to obiecujące połączenie energetycznego występu live i miłości do muzyki, połączenie roots i akustycznego reggae. Jego celem jest to, by rozpowszechnić pozytywne wibracje i przedstawić swoja muzykę ludziom na całym świecie.
www.jahcoustix.net
FRANZISKA /IT/
Franziska to powstała we Włoszech formacja, skupiająca 8 muzyków, których celem jest kreowanie przemawiających dźwięków oraz praca nad międzynarodowym projektem. Przez ostatnie 10 lat ich sound rozwijał się i ewoluował. Zaczynali od ska i rocksteady, by w 2005r. rozpocząć nowy rozdział ich działalności. Zbliżyli się do ostatecznej formy reggae. Odnoszą się do roots i tradycji tego dźwięku, niemniej jednak świadomie i umiejętnie wykorzystują współczesne wpływy wywodzące się z Niemiec, Stanów Zjednoczonych czy właśnie z Jamajki. Obecny skład stworzył unikalne brzmienie, które bliższe jest międzynarodowym, niż włoskim standardom. Franziska to byli członkowie słynnego Reggae National Ticket - formacji, w której dojrzewał Alborosie, czy pochodzący z Seszeli Rody, nadający zespołowi międzynarodowy klimat. Ich koncerty są fascynujące i dynamiczne. Poprzez melodyjne momenty, ciężkie dźwięki roots do wokali raggamuffin, tworzą prawdziwy dancehallowy nastrój.
www.myspace.com/franziskaband
www.franziska.it
BIG FAMILI /MQ/
King Kalabash i Baron Black, duet z Martyniki, których drugim domem stała się Francja. To właśnie tu narodziło się stowarzyszenie nazwane Big Familii jego celem jest odkrywanie i łączenie ukrytych talentów i pokazywanie ich światu. Obaj muzycy dzielą się swoim doświadczeniem z młodymi artystami ze swojego otoczenia, tak aby mogli oni wzajemnie się inspirować i wspierać. Warto dodać, że Big Famili skupia nie tylko muzyków, to punkt, który łączy artystów z różnych twórczych dziedzin. Ich produkcje znajdują się na wielu kompilacjach, oparte są na mądrych tekstach i pochłaniającej zdolności łączenia. Śpiewają po angielsku, francusku i w swoim ojczystym języku kreolskim, o życiu, związkach, polityce, i przede wszystkim o możliwości idealnej symbiozy z Bogiem i wszystkimi żyjącymi stworzeniami. Nie oczekują niczego, jak tylko tego abyście dali szanse ich twórczości...Jest możliwość abyście mogli zadecydować sami, słuchając ich w Ostródzie, gdzie pojawia się po 2 letniej nieobecności.
www.myspace.com/bigfamili
www.myspace.com/bigfamilibaronblack
UNITED FLAVOUR /CZ/
United Flavour powstali w 2004 roku w Pradze, międzynarodowy band będący pod wpływem kultury hiszpańskiej, afrykańskiej oraz środkowoeurpoejskiej wykształcił swój oryginalny energetyczny styl, będący kompilacja wielu gatunków muzycznych tj.: reggae, latino, soul, hip-hop, rnb i dancehall. Dzięki swoim występom chcą dać do zrozumienia, że ludzie innego pochodzenia, narodowości, kultur, wiary mogą ze sobą pracować bez konfliktów, problemów, przemocy , co więcej mogą się wzajemnie wzbogacać.
W 2007r. pojawił się debiutancki album ' UNITY', na którym gościnnie wystąpiło kilku znanych lokalnych i zagranicznych artystów jak: King Kalabash & Baron Black aka Big Famili , El Condorsito, Henry D, Tina etc..w tym samym czasie wyszło DVD z zarejestrowanym koncertem United Flavour otwierającym show Gentleman'a. Odkąd powstali zagrali wiele koncertów w kraju i poza jego granicami (Niemcy, Szwajcaria, Austria, Słowacja). Ich uniwersalny język przemawia do każdej publiki, która z łatwością daje się uwieść dynamicznej wokalistce Carmen.
www.unitedflavour.com
www.myspace.com/unitedflavour
TERRAKOTA /POR/
Muzykę Terrakoty można opisać jako kipiącą energią, głęboko zakorzenioną na czarnym kontynencie, zainspirowana saharyjskimi, karaibskimi, hinduskimi i zachodnimi dźwiękami wzrastającymi pod jamajskim słońcem. To motyw TerraKoty, która wykorzystuje afrykańskie tradycyjne i popularne harmonie i rytmy, grając na różnych instrumentach z całego świata, po zachodnie instrumenty jak: bass, gitara, perkusja. Ich celem jest tworzenie świeżych brzmień i tchnienie w muzykę duszy.
W 1999r. 3 członków zespołu wyjechało na 3 miesięczną wyprawę po Afryce zachodniej (Senegal, Mali, Burkina Faso) gdzie poznali różnorodność harmonii i rytmów z ich wybitną czystością i prostotą. żywot zespołu zaczął się właśnie tam. Zanim wrócili, przyswoili sobie szereg tradycyjnych instrumentów i nauczyli się jak je robić i jak na nich grać. Po powrocie do Lizbony kontynuowali prace, którą zaczęli w Afryce. Do zespołu dołączali kolejno nowi członkowie. Przez dwa lata pracowali efektywnie nad stworzeniem swojego ciepłego, egzotycznego brzmienia, które w połączeniu z porywającym show, podczas którego publika daje się wciągnąć w trans – afrykańską podróż, kończącą się wielkim party, pozostaje w sercu i duszy na zawsze.
www.myspace.com/terrakota
Komentarze |